Bezoek en Parijs! - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Bezoek en Parijs! - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Bezoek en Parijs!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 April 2013 | Frankrijk, Nantes

Woensdagavond was het dan eindelijk zo ver! Op naar Parijs! Om half 9 namen Sofie en ik de trein naar Parijs. Na 2,5 uur in de trein kwamen we aan en namen de metro naar het appartement. Het is het appartement van de au pair familie van Sofie. Het is echt supertof want je kon de Eiffeltoren uit het raam zien! Inmiddels was het al 12 uur 's nachts dus gingen we maar slapen, want 's ochtends moesten we weer vroeg op om alles te gaan bekijken! Om 9 uur zaten we lekker met een Frans ontbijtje van de bakker aan de voet van de Eiffeltoren in het zonnetje te eten. Het was echt super mooi weer, 's middags was het wel 25 graden! We hadden dus heel veel geluk. Na de eiffeltoren bekeken te hebben zijn we nog gegaan naar de Arc de triomphe, de arche de la defense (die was best wel lelijk, maar wel mooi uitzicht op de arc de triomphe), de notre dame waar we ook nog opgeklommen zijn met een super uitzicht op Parijs, de slotjesbrug, het memorial van de tweede wereldoorlog en de sacre coeur. Toen we klaar waren bij de Sacre coeur wouden we de metro terug nemen naar het appartement om te gaan eten, maar je hebt van die stomme poortjes die vanzelf open en dicht gaan als er een metro komt en gaat. Dus Sofie sprint van de trap af naar de metro en ik had dat even niet door en toen gingen de poortjes dicht! Zij zat in de metro en ik.. stond daar helemaal alleen op het station en ik wist niet waar ik heen moest! Ik ben uiteindelijk elk station uit de metro gegaan om te kijken of ik haar kon vinden haha, vreselijk! Uiteindelijk vonden we elkaar weer terug na 7 metrostops..

Na het avondeten zijn we ook nog naar een museum gegaan waar een expositie van Keith Haring was en daarna hebben we nog de Eiffltoren by night bekeken. Ik wist niet dat hij elk uur ging glinsteren met enorm veel lichtjes dus dat was nog een leuke verrassing! Uiteindelijk besloten we nog even goed gebruik te maken van onze dagkaart voor de metro en zijn we nog naar de Moulin Rouge gegaan om 11 uur 's nachts. Het was een erg aparte buurt om doorheen te lopen zo 's nachts haha. Aan het einde van de dag waren mijn voeten echt helemaal kapot en ik was heel blij om daarna in bed te liggen!

Vrijdagochtend stonden we weer vroeg op want ik had nog maar tot 1 uur om Parijs te zien. Dus we begonnen bij een kapelletje 'Sainte-Chapelle' wat heel erg mooi was, maar je ook een uur moest wachten om binnen te komen. Als laatste gingen we nog naar Galerie Lafayette die hier echt super is maar we hadden helemaal geen tijd meer om goed te kijken want om 1 uur moesten we al bij het Louvre zijn om mama en Mathijs te zoeken. Dat ging dus niet lukken want de bus reed voor geen meter door en ik moest eerst nog terug om mijn tas te gaan halen, dus uiteindelijk heb ik helemaal niet meer het Louvre gezien. Dat vind ik wel echt super jammer. In plaats daarvan spraken we nu af bij place de la concorde en daar vond ik mama en Mathijs en nam ik afscheid van Sofie, waarmee ik 2 superdagen in Parijs had doorgebracht!

Daarna moesten we op zoek naar Jennifer want die was met school in Parijs en die zou daarna met ons mee gaan naar Nantes. Dus toen we die uiteindelijk gevonden hadden waren we weer met z'n allen herenigd en konden we op naar Nantes! We hadden nog een 4 uur durende autorit voor de boeg, maar dat maakte niet uit want iedereen had pijn aan z'n voeten haha. Het was heel gezellig en uiteindelijk kwamen we hier aan en gingen we even kennismaken met mijn gastfamilie hier.

Ik was nog helemaal kapot van Parijs, maar zaterdagochtend gingen we gewoon weer ons bed uit om te werken. Was ook wel weer leuk want ik had Edouard al een hele week niet meer gezien en hij is inmiddels alweer weg voor een week dus kon ik nog wat tijd met hem doorbrengen! Jennifer sliep bij mij op de kamer dus die kon ook mee helpen! Uiteindelijk toen we naar het park gingen besloot Edouard dat hij wel alleen over mocht steken en geen hand vast hoefde te houden in de stad (hij is 4) dus dat eindigde in een hoop eigenwijsheid en ik heb hem weer mee naar huis moeten sleuren. Tot zover het park.. 's Middags was ik vrij en gingen we winkelen, want het weer was niet zo super, maar dat was ook gezellig en 's avonds kreeg ik weer lekker een Nederlands diner! Mijn voorraad hagelslag, pindakaas, drop en kauwgom is ook weer flink aangevuld, daar kom ik nog wel 2 maanden mee door.

Zondag was het dan eerst tijd om mijn familie even een Frans ontbijtje te geven en daarna ging ik alle bezienswaardigheden in Nantes laten zien. De kathedraal, het kasteel, de lu-toren, tour de bretagne, jardin des plantes, de japanse tuinen, de olifant, de gekleurde ringen, het operagebouw en nog wat kerkjes. Om het Franse er in te houden gingen we 's avonds uit eten voor crêpes en galettes!

Maandag na Sixtine naar de creche gebracht te hebben had ik weer vrij (mijn familie had gelukkig een hoop geregeld zodat ik veel vrij kon zijn!) en gingen we nog een beetje door de stad lopen en winkels kijken en cafeetjes uitproberen. En vanmorgen gingen ze alweer weg.

Ik heb echt een superweek gehad, maar nu blijf ik hier toch even op de bank liggen om m'n voeten rust te geven terwijl jullie daar allemaal de laatste koninginnedag vieren!

  • 30 April 2013 - 14:03

    Josine:

    Echt geweldig dat je nog naar Parijs bent geweest!
    Geniet maar van je twee laatste maanden, het is voorbij voor je het weet... ;)

    Liefs xxx

  • 30 April 2013 - 14:16

    Lotte:

    Leuk hè als je alles kunt laten zien aan je Nederlandse familie, snappen zij ook hoe je daar leeft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 1563
Totaal aantal bezoekers 22809

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: