De allerlaatste - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu De allerlaatste - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

De allerlaatste

Blijf op de hoogte en volg Joyce

26 Juni 2013 | Frankrijk, Nantes

Na 2 hostfamilies, 3 landen, 10 verschillende bedden, 7 huizen, 9 maanden, 3 kinderen, goede en slechte ervaringen is het dan nu toch echt voorbij. Ik heb zoveel meegemaakt en ook al waren daarvan een paar slechte ervaringen; ik had er niks van willen missen. 11 maanden geleden zat ik in Italië, dat lijkt al eeuwen geleden, 8 maanden geleden woonde ik een weekje bij Josi, die mij in september een weekendje op komt zoeken in Amsterdam, en 6 maanden geleden begon ik bij mijn gezin in Frankrijk. Ik ben nu inmiddels weer 2 dagen thuis en dat is natuurlijk ook heel leuk! Toch heb ik nog lang niet genoeg van het reizen!

Nog even over de laatste week:
Zondag de 16e was Edouards verjaardag, natuurlijk weer gevierd met taart, cadeautjes en zijn neefjes en nichtjes kwamen ook even langs.

Donderdag was het uitje met de crèche naar de dierentuin, en ik had me ingeschreven als begeleiding. Het was echt super schattig! We waren met 13 kindjes tussen de 1,5 en 2,5. Op de heenreis werd Sixtine natuurlijk nog even wagenziek, maar verder was het een super dag. Het weer was heel lekker, alle kinderen vonden de dierentuin helemaal geweldig en waren super geïnteresseerd in alles. De middagdutjes hadden ze dan ook zonder probleem overgeslagen!

De rest van de week heb ik veel geluncht met vriendinnetjes om afscheid te nemen. Want vrijdagavond kwamen Niké en Josine mij alweer opzoeken in Nantes voor mijn laatste weekendje! Vrijdagavond begon ik me wel een beetje zorgen te maken toen ze er na 13 uur nog steeds niet waren.. Maar uiteindelijk was alles goed gekomen en zijn we lekker wat gaan eten vrijdagavond. Ook was er nog het fête de la musique, dat is altijd op de eerste dag van de zomer en staan er overal door de stad mensen muziek te maken, echt super gezellig, maar omdat iedereen zo moe was hebben we er niet veel van gezien. Josine en Niké gingen couchsurfen (bij andere mensen op de 'bank' slapen) omdat er in ons appartement niet heel veel plaats was. Volgens mij was de host best gezellig en heel erg aardig, dus dat was alvast een positieve ervaring!

Zaterdag heb ik 's ochtends nog gewerkt en ging ik daarna met Niké en Josine de stad in, maar het regende ineens super hard.. Dus tot 3 uur konden we eigenlijk niet naar buiten. Daarom zijn we maar naar de universiteit gegaan om te kijken of mijn delf resultaten er al waren, maar die waren er nog niet. En toen zijn we maar vast rondjes gaan rijden met Josine's auto zodat ik in ieder geval alvast aan de auto kon wennen. Daarna werd het eindelijk droog en konden we nog wat dingen gaan bezoeken! 's Avonds moest ik dan nog oppassen, mijn laatste werkuurtjes. Daarna hebben we lekker wat gekookt met z'n 3'en en hebben we nog even gewacht, want de familie zou om 11 uur weer terug zijn zodat we nog even uit konden gaan en ik nog mijn vriendinnen kon zien. Uiteindelijk waren ze pas na 1 uur thuis, dus dat was echt super stom, maar uiteindelijk konden we nog even naar de lu en heb ik mijn vriendinnen nog gezien.

Zondag was dan mijn allerlaatste dag in Nantes. Josine en Niké hadden zich een KLEIN beetje verslapen, dus ik had 's ochtends tijd om mijn koffer in te pakken en de laatste zooi op te ruimen. Voor lunch ging ik uit eten met de familie. We waren naar een leuk restaurantje geweest en ik kreeg ineens allemaal cadeautjes! Edouard kwam zo super lief naar me toe om alles te geven. Ze hadden een t-shirt met I love Nantes en een mok met I love nantes en daarin een potje caramel uit Bretagne. Edouard had ook nog een hele leuke tekening gemaakt met 'Bon voyage'. Daarna gaf ik ook mijn cadeautje, want ik had een fotoboekje gemaakt met alles wat we de afgelopen 6 maanden gedaan hadden. Hij was echt heel leuk geworden en ze waren er heel blij mee. Daarna ben ik weer teruggegaan naar Josine en Niké en hebben we de rest van Nantes bezocht en zelfs nog even in de zon in het park kunnen zitten.

Maandagochtend was dan het afscheid van de kinderen. Ik heb Sixtine nog naar de crèche gebracht, maar zij snapte er natuurlijk helemaal niks van. Ze hadden allebei nog niet helemaal door wat er aan het gebeuren was denk ik. Na het afscheid ben ik zo snel ik kon naar de universiteit geracet om mijn resultaten op te halen, en toen waren ze er eindelijk wel! En ik ben geslaagd met 75,5 van de 100 punten! Ik was natuurlijk enorm blij! Met die super afsluiting stapte ik de auto in, op naar Nederland! Uiteindelijk hebben we 9 uur gereden en toen waren we weer veilig thuis. En daarmee was dat ook meteen het einde van mijn jaar reizen.

Op naar het volgende jaar: studeren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 2460
Totaal aantal bezoekers 22801

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: