DELF examen - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu DELF examen - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

DELF examen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Juni 2013 | Frankrijk, Nantes

Ik heb niet echt veel tijd gehad om een verslagje te schrijven, oke, misschien wel tijd, maar ik geniet liever van de zon! Het is namelijk 30 graden en daar profiteren we wel van!

Vorige week woensdag bleef ik dus met Edouard thuis, want er was niemand die op hem kom passen. Het was ongelofelijk want het heeft letterlijk de HELE dag geregend. We konden dus echt helemaal niks doen. Uiteindelijk hebben we koekjes gebakken en is Edouard bij een vriendje hier gaan spelen zodat ik nog wat kon leren. Want donderdag was het tijd voor mijn examen, en ik moet zeggen nu ik dit schrijf lijkt het al een eeuwigheid geleden! Het examen was donderdagochtend dus ik was al vroeg vertrokken met de tram naar de universiteit. Gelukkig deden 3 van mijn vriendinnen ook examen dus was ik niet alleen. Het werkte allemaal een beetje hetzelfde als het cambridge examen van vorig jaar dus er waren niet echt verrassingen. Het onderwerp voor de schrijfopdracht was echt belachelijk, maar verder ging het wel oké denk ik. Ik had verwacht dat het enorm lang zou zijn omdat we luisteren lezen en schrijven achter elkaar hadden zonder pauzes, maar het ging echt te snel en ik had zelfs een beetje tijd te kort.

Vrijdag had ik toen uiteindelijk nog het spreken, het laatste onderdeel, en ik had een onderwerp over de duurzaamheid van het toerisme. Het was heel apart want mijn examinatoren waren heel grappig en uiteindelijk zaten we meer te lachen en een soort vriendschappelijk gesprek te houden dan een examen. Goed of slecht teken? Ik heb geen flauw idee. Nu moet ik nog tot 24 juni wachten op de uitslag, en dat is de dag dat ik vertrek, dus dat zou een mooie afsluiter zijn (of een hele slechte!)

Het weekend was ook heel leuk, want zaterdag was het de verjaardag van Lena, overdag kon ik helaas niet naar haar toe gaan want toen moest ik werken, maar ik had heel veel geluk want mijn familie had de communie van een neefje 's avonds, dus ik was vrij vanaf 6 uur. En toen had Lena even in een minuut besloten een barbecue te geven bij haar thuis, dus dat was super! Heerlijk weertje, gezellig met allemaal meiden en lekker eten. Daarna zijn we nog uitgegaan en zondag was ik zo moe dat ik de hele dag maar lekker in de zon ben gaan liggen lezen/slapen. Ik mis nu toch wel echt een tuin hoor!

Dinsdag heb ik de vertrekplannen nog eens besproken met Nike en Josine, want het komt nu toch wel echt dichtbij. Vandaag over 2 weken zijn ze al hier.

Woensdag moest ik onverwacht weer de hele dag werken. Het was echt megaheet dus we hebben eigenlijk de hele dag in het park doorgebracht, behalve een paar uurtjes zijn we naar het zwembad gegaan. Dat was echt superleuk want Edouard probeert echt super goed om te leren zwemmen. Zwemlessen zijn hier namelijk niet normaal, iets waar ik nogal van opkeek. Het is hier normaal dat de ouders de kinderen leren zwemmen. Maar Edouard had nog helemaal niet zo vaak gezwommen, misschien 3 of 4 keer en hij kon al helemaal zelf naar de overkant zwemmen zonder dat ik hem hoefde te helpen (natuurlijk wel met zwembandjes, maar dan nog). Verder hebben we enorm veel lol gehad met de glijbaan en het bubbelbad haha.

Donderdag was dan mijn allerlaatste dag op école Francophonie. Even gevierd met een hoop koekjes, en heel weinig mensen (we waren maar met z'n 3'en...) maar toch heel gezellig. Ook hadden ze een evaluatie gegeven (soort rapport) met de niveaus die ik nu ongeveer heb. En daar was ik heel blij mee! Namelijk:
Spreken: b2/c1
Luisteren: c1
Schrijven: b1/b2
Lezen; b2/c1
Hopelijk ook deze resultaten voor mijn examen.

De laatste dagen hebben we (bijna) de dertig graden bereikt. Dus veel meer dan van de zon genieten zit er niet in. Wat trouwens helemaal niet zo erg is hoor. Vandaag was de verjaardag van Lea en we gingen bij Sofie in de achtertuin (lees: park) een zeer uitgebreide lunch houden en uiteindelijk chillen in het park. Zoals je ziet; het leven als au pair heeft zo zijn voordelen haha.

Ik heb nog maar 2 weken te gaan voor ik weer thuis ben, maar nog zo ongelofelijk veel te doen! Even een kleine opsomming: verjaardag Sixtine, 2 dagen meelopen op Edouards school, mee op schoolreisje met Edouards klas, Edouards verjaardag, naar de dierentuin met de creche van Sixtine, al mijn vriendinnen hier nog minstens 1 keer zien, verjaardag van de moeder, en dan zijn Josine en Nike nog een heel weekend hier. En ik weet zeker dat ik nog dingen vergeet.

Ik kan in ieder geval zeggen: tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 22792

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: