Meekijken op de basisschool - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Meekijken op de basisschool - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Meekijken op de basisschool

Blijf op de hoogte en volg Joyce

15 Juni 2013 | Frankrijk, Nantes

Zondag was het Sixtine's verjaardag. Haar opa en oma waren langsgekomen en we hadden een taart gebakken en cadeautjes natuurlijk. Ze werd alweer 2 jaar! Toen ze eenmaal haar cadeautjes kreeg was ze echt het gelukkigste meisje van de wereld haha het was echt zo grappig. Ze had een speelkeukentje/winkeltje en een step van haar ouders gekregen. Ik had haar een speelgoedbaby gegeven en ze heeft de he-le week gespeeld met het keukentje, ze is echt verliefd.

Anne-Sophie is daarna vertrokken naar Parijs voor een hele week, dus deze week heb ik eigenlijk alles een beetje alleen gedaan van het opstaan tot naar bed gaan. Maandag ging ik ook een dagje bij Edouard op school geweest om te kijken hoe het was; het is een leuke voorbereiding op volgend jaar en misschien kan ik er zelfs wat mee doen met m'n studie. Het was wel echt leuk om dat een keer te doen, ook al is het schoolsysteem hier echt heel anders en vind ik het in Nederland stukke beter.

Donderdag ging ik lunchen bij een meisje wat hier vorige week heen verhuisd is. Zij heeft echt een enooooorm huis!! En in de kelder was een soort grot echt zo'n super huis met allemaal geheime gangen enzo. En in de tuin was een soort berg met allemaal rotsen enzo. Ik wou dat ik zo'n huis had haha.

Vrijdag ging ik weer naar de school van Edouard, maar dit keer niet in de klas. We gingen op schoolreisje! Ik moet zeggen; de schoolreisjes zijn hier een stuk informatiever haha. Ik kan me herinneren dat mijn schoolreisjes vooral waren naar de dierentuin of naar een pretpark, maar hier gingen we met alle kleuters op naar een boerderij museum haha. Ik had mijn eigen groepje met 4 schattige kindjes! In de bus gingen we eigenlijk naar het platteland en je had die kinderen moeten horen toen ze een koe in de wei zagen.... Echte stadskindjes dus. Uiteindelijk aangekomen gingen we eerst naar een hal met allemaal informatieve spelletjes over de boerderijdieren, daarna een picknick en uiteindelijk gingen we nog zelf boter maken. Het was op zich wel leuk, maar ik denk dat ik mijn schoolreisjes leuker vond haha.

Nu ga ik nog even genieten van mijn allerlaatste weekje, die al helemaal volgepland is.

  • 15 Juni 2013 - 15:30

    Karin Van Boven:

    Hoi Joyce,
    Geniet van de laatste week. Veel plezier met Nike en Josien die je komen opzoeken in Nantes. Ik tel de dagen al af dat je weer lekker thuis bent. Liefs mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 22798

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: