Auto ter water! - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Auto ter water! - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Auto ter water!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

16 Mei 2013 | Frankrijk, Nantes

Inmiddels alweer een week geleden dat we naar Le Croisic gingen, dus tijd voor een verslagje. Uiteindelijk, 10 minuten na mijn laatste verslag verzonden te hebben, bleek dat we niet meer naar Le Croisic gingen op woensdag, want het kwam echt met bakken uit de hemel vallen, en dan is er dus echt niks te doen daar. Woensdag bleven we dus nog een dagje in Nantes. Uiteindelijk toen Sixtine wakker was van haar middagdutje gingen we met het 'treintje'. Je hebt hier zo'n toeristentreintje haha. Die brengt je in 40 minuten langs alle hoogtepunten van Nantes en de kinderen vinden dat natuurlijk superleuk om in zo'n treintje te zitten. Het treintje was wel open en het regende en was super koud, maar goed was wel grappig om het een keer te doen.

Donderdagochtend vroeg zijn we uiteindelijk vertrokken naar een heerlijk zonnetje! Want wat was het weer toch een stuk beter daar! Echt heel raar want het is maar een uurtje rijden en wij hebben het hele weekend zon gehad en in Nantes heeft het de hele tijd geregend.
In ieder geval, toen we aankwamen ben ik lekker naar het strand gegaan met m'n delf boeken om een beetje te leren. Toen ik terugkwam waren de vrienden van Anne-Sophie er al met hun kinderen en het waren hele aardige mensen en het was heel gezellig uiteindelijk. We zijn een wandeling gaan maken door het dorp en ik heb goed Frans kunnen oefenen met echte franse mensen (dat is heel anders dan als ik frans praat met mijn niet franse vrienden).

Vrijdag gingen ze weer weg en hebben we de middag in de tuin doorgebracht in het zonnetje, aan het einde was m'n hoofd helemaal rood. Echt wel jammer dat we geen tuin hebben hier in Nantes, maar goed, met het weer van de afgelopen maanden hebben we die nog niet echt nodig....

Zaterdagochtend gingen we met z'n allen een wandeling maken naar de draaimolen. Kinderen in de draaimolen horen we ineens iemand schreeuwen 'La voiture va tomber!' (de auto gaat vallen). Ik snapte er niks van wat hij zei maar voor ik ook maar erover na kon denken hoorde ik 'PLONS'. En toen ik me omdraaide lag er een auto, op z'n kop, in de zee. Zomaar 4 meter naar beneden gevallen. Echt bizar. Niemand wist of er iemand in zat, maar niemand deed iets! Ze gingen allemaal staan kijken en 10 minuten wachten tot de ambulance kwam, en toen nog eens 15 minuten voor de auto überhaupt opengemaakt was. Gelukkig zat er niemand in, maar ik weet zeker dat dit anders niet goed afgelopen was. Hoe die auto in het water heeft kunnen vallen is nog steeds een raadsel, maar volgens de dorpelingen was het 'de wind' (op een mooie lentedag?).
Na nog een mooie dag op zaterdag gingen we dan 's avonds weer naar huis en zondag heb ik nog even bijgekletst met Lea.

Deze week heb ik verder niet heel veel gedaan behalve Frans leren, het weer is nog steeds vreselijk en de echt mooi weer dagen die ik hier gehad heb kun je nog steeds op een hand tellen, een beetje jammer dat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 22801

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: