Lang weekend in le Croisic - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Lang weekend in le Croisic - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Lang weekend in le Croisic

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 Mei 2013 | Frankrijk, Nantes

Hier nog even snel een kort berichtje van mij! Ik sta op het punt weer mijn koffer in te pakken, want we gaan voor het lange weekend naar Le Croisic over een uurtje. Het is hier nu een lang weekend, want vandaag is bevrijdingsdag, morgen hemelvaartsdag en de vrijdag hebben ze er dan ook maar overal bijgenomen. Jammer genoeg is net vanaf vandaag het weer niet zo mooi meer, maar we zien wel, als het weer slecht blijft gaan we weer eerder terug. Morgen komt ook een vriendin van Anne-Sophie met haar twee zoontjes, dus dat wordt een drukke boel. Maar wel goed om mijn Frans te oefenen want, zoals de meeste fransen, kennen ze geen Engels. En dat is flink nodig want ik heb een paar dagen geleden een brief van de universiteit gekregen met de datums van mijn examens. Precies 1 jaar na mijn vwo Frans examen mag ik weer een Frans examen doen, op 30 en 31 mei. Hopelijk zal het resultaat ook hetzelfde zijn, een 8 zou ik namelijk wel tevreden mee zijn!

Over feestdagen gesproken, ze zijn hier echt mega saai. Heb je in Nederland in elke grote stad een bevrijdingsfestival, heb je hier helemaal niks! Geen markt, geen festival, geen muziek, geen bus, geen tram, geen mensen op straat. Het is echt ongelofelijk. Op 1 mei was het de dag van de arbeid en toen was het precies hetzelfde verhaal.

Donderdag heb ik weer een bezoekje mogen brengen aan de tandarts, voor de tweede keer in Frankrijk inmiddels. Toen ik in Parijs was was namelijk weer de lijm losgegaan en daar was ik dus niet zo blij mee, 1 week na het te laten maken. Dus ik ging terug, gingen ze mijn dossier opzoeken in de computer, was er niks! Ze hadden niks, geen voorgaand bezoek, geen verzekeringspas, geen informatie. Die rekening zal ik dus in ieder geval nooit meer krijgen! Zo zie je weer hoe goed public hospitals zijn hier.

Verder was vorige week erg makkelijk, want Edouard was met z'n oma in Le Croisic en Sixtine was de hele dag op de crèche dus ik heb alvast veel geleerd, want al mijn vrienden waren ook of op vakantie, of hun familie was hier of ze gingen met de hostfamilie ergens heen.

Nu ga ik maar snel verder met m'n spulletjes pakken! Tot snel!

  • 08 Mei 2013 - 12:14

    Veerle:

    Hahaha die twee foto's. :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 22809

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: