Vakantie - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Joyce

21 April 2013 | Frankrijk, Nantes

Ik zal even verdergaan met mijn verhaal waar ik gestopt was: de tandarts. Maandag ging ik op weg naar de tandarts, en eerst was er de vrouw van de administratie die ervan overtuigd was dat ik verzekerd was voor 60% en dat ik niks hoefde te betalen, maar dat was echt niet waar. Maar goed, ze wou het zeker weten en het opsturen naar de verzekering en anders zou ik de rekening wel krijgen. Nou, ik weet niet of ik die rekening ooit wel ga krijgen, want ze heeft m'n adres ergens op een los papiertje opgeschreven waarvan ik niet denk dat het nog in de computer terecht gaat komen. In ieder geval, gelukkig sprak het meisje (ze was een student) die mijn draadje ging maken Engels dus was het ineens een stuk makkelijker. Ze was net de lijm op mijn draadje aan het smeren toen ineens iemand keihard begon te schreeuwen, en het stopte ook niet. Iedereen begon door de gangen te rennen en die man te kalmeren. Schijnbaar had de tandarts nog helemaal niks gedaan, maar was het een patiënt uit een psychiatrische inrichting dus dat was erg.. apart.
In ieder geval was ik ervan af en is mijn draadje weer gemaakt.

Woensdag ben ik normaal vrij maar nu moest ik werken omdat de oma niet kon. Dus we hebben er een leuk dagje van gemaakt. Het was heerlijk 25 graden buiten dus we gingen de hele ochtend voetballen in het park en daarna met Anne-Sophie naar de chinees om te lunchen. Ondertussen waren Edouard en ik ook al getrouwd en had Sixtine al 6 baby's gekregen, de fantasie van kinderen..!
's Middags gingen we eerst naar de kermis want we moesten alle muntjes opmaken omdat de kermis vandaag weggaat en aan het einde van de middag gingen we naar de marionetten. Dat was wel grappig want het is echt nog met van die hele oude poppen. Ze speelden Pierre et le loup (in het Nederlands is het volgens mij Peter en de wolf, maar ik heb echt nog nooit van dat sprookje gehoord) en het is erg bekend hier in Frankrijk. Het marionettentheater was in een ander enorm winkelcentrum, dus toen ik dat wist heb ik daar dit weekend natuurlijk even gebruik van gemaakt.

Inmiddels was het alweer donderdag waarop ik ook gewerkt had. Normaal is donderdag mijn vrije dag maar omdat dit weekend (zaterdag ochtend t/m maandagavond) de kinderen weg waren en ik dus helemaal niet hoefde te werken moest ik wel op donderdag werken.
Vrijdag was Sixtine alweer(!) ziek. Dus moesten we weer naar de dokter en ja hoor: weer een otite. Deze keer had ze het aan allebei de oren en het was een 'otite perforée' dus een scheur in beide trommelvliezen. Dit is nu al de 5e keer sinds ik hier ben en ze heeft ook al een operatie gehad. Het is echt heel zielig en ze heeft zoveel pijn. Verder was vrijdag een hele leuke dag, waarin ik nog even veel met vriendinnen gedaan had voor de vakantie begon.

Want inmiddels is het vakantie en dat wordt echt een supervakantie! Gisterenochtend zijn Denis, Sixtine en Edouard vertrokken naar de ouders van Denis. Edouard zal daar de hele week blijven en Sixtine en Denis komen maandagavond weer thuis. Het hele weekend was ik dus vrij en het weer was heerlijk! Alleen iedereen behalve een vriendin waren vertrokken op vakantie. Dus we hebben het hele weekend gezellig samen dingen gedaan. Zaterdag overdag hebben we lekker in het zonnetje geluncht, gekeken naar een enorm rare demonstratie tegen gay marriage waarbij iemand waspoeder in een fontein stond te strooien, naar een markt geweest, een supermooi park ontdekt met Japanse planten en bloemen, en uiteindelijk eindigde ik in het winkelcentrum van woensdag waar ik nog een mooie trui gevonden heb. (ik weet dat het lijkt of ik heel veel shop, maar dat valt best wel mee!) Toen ben ik snel naar huis gegaan om te eten en om 8 uur ging ik weer met Rike afspreken om naar het carnaval te gaan. Ja, het was alweer carnaval. Dit keer was het de lichtjesoptocht en het was echt wel mooi gedaan. Ook heb ik veel nieuwe mensen leren kennen die hier werkten of op de universiteit zitten en zijn we daarna nog uitgegaan. Het was een geslaagde avond!

Vandaag was het weer ook weer lekker en ging ik een plaatsje zoeken om een beetje te leren voor DELF en een boek te lezen. Dus ik eindigde in de tuinen van het kasteel waar iedereen ineens op het gras lag. Het is echt een super mooie plaats om lekker de middag door te brengen met een gracht om het kasteel en het kasteel zelf natuurlijk.

De rest van de vakantie wordt nog veel leuker, want dinsdag en woensdag moet ik een klein beetje werken: Sixtine naar de crèche brengen en ophalen, een beetje wandelen en een bad en dan is het al bedtijd. En dan woensdagavond ga ik naar PARIJS! Het is echt heel tof en heel onverwacht. Vorige week was ik namelijk met Sofie iets aan het drinken en had ik het er over dat ik graag nog eens naar Parijs wou, maar dat het er toch nooit van kwam. En toen ineens vroeg Sofie de dag erna op facebook of ik mee naar Parijs wil omdat zij woensdag zou gaan. Dus na het gevraagd te hebben aan mijn familie was het goed en ging ik zomaar naar Parijs! Ik heb erg veel geluk dat Anne-Sophie vrij is en Edouard niet hier is. Sofie's gezin heeft een appartement in Parijs (naast de Eifeltoren) die wij mogen gebruiken, dus dat is echt super. Donderdag en vrijdag zal ik dus in Parijs doorbrengen, en dan vrijdagmiddag zie ik daar Mama, Mathijs en Jennifer want die komen voor een lang weekend naar Nantes. Dinsdagochtend gaan ze dan weer naar huis en Edouard is dan inmiddels alweer bij zijn andere oma in Le Croisic, dus ook de tweede week ben ik alleen met Sixtine. Ik hoef dus eigenlijk niet zo heel veel te doen, dus heb genoeg tijd om wat vrienden te zien en wat te leren voor DELF.
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 22810

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: