Heerlijke zondag - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Heerlijke zondag - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Heerlijke zondag

Blijf op de hoogte en volg Joyce

14 April 2013 | Frankrijk, Nantes

Na deze heerlijke dag is het weer tijd voor een verslagje. Er zijn weer wat dingen gebeurd deze week waarvan de belangrijkste: Sixtine zegt eindelijk mijn naam!! Ja ja, na 3 maanden is het dan eindelijk gelukt. Ik heet nu officieel 'ojs' haha, maar het is superleuk dat ze het nu zo zegt!

Verder heb ik me officieel ingeschreven voor het DELF B2 examen voor eind mei. Vanaf nu zal het dus veel oefenen worden, wat dat wil ik natuurlijk wel halen. Gelukkig doen 3 andere meisjes uit mijn school het examen ook, dus ben ik niet alleen!

Vrijdag heb ik echt de heeeele dag gelopen (wat wel goed is met al dat eten hier). Eerst ging ik Sixtine naar de crèche brengen, toen ontbeten en hier wat gestofzuigd. Daarna ging ik hardlopen in het park voor een half uurtje. Toen kwam ik terug en wilde ik even terug naar de winkels om iets te kopen dus nam ik mijn lunch (stokbrood met kaas) mee onderweg. Dus al etend liep ik daar en ineens 'krak'. Daar ging het draadje wat ik achter m'n tanden had na m'n beugel. Het zat al langer een beetje los, maar nu stak hij echt uit. Terug naar huis dus en op zoek naar een orthodontist/tandarts. Ik had er een gevonden, dus ik dacht dat het makkelijker zou zijn erheen te gaan om het uit te leggen dan over de telefoon in mijn Frans. Helemaal erheen gelopen: bestond hij niet meer! Toen bedacht ik me dat mijn familie had gezegd dat er een tandarts in het ziekenhuis was, dus ik weer helemaal de andere kant opgelopen naar het ziekenhuis en daar naar de tandarts gegaan. Volgens mijn familie en mijn lerares was het waarschijnlijk dat je wel 2 maanden moest wachten, dus daarom wou ik zo snel mogelijk een afspraak maken, maar de vrouw zei dat ik meteen naar boven mocht gaan! Wat?! Dat zijn we niet gewend van de Franse planningen. Jammer genoeg moest ik na 1 uur al weer op school zijn om de kids op te halen dus dat ging hem niet worden, maar ik ben wel blij dat ik morgen kan gaan want eten is niet echt handig zo. Gaat nog leuk worden morgen. Na de tandarts ging ik weer terug naar huis, naar school, naar de crèche, wandeling door het park, wandeling over de kermis en toen eindelijk na 10 uur was ik weer thuis!

Vandaag was wél een heel leuke dag! Na de hele week regen regen en regen stond ik vanmorgen op met zon! En toen ik buiten kwam was het nog beter, want het was warm genoeg om lekker in een t-shirt buiten te lopen. Ook was vandaag het carnaval van Nantes. Iedereen vertelde me er niet teveel van voor te stellen, maar dat was niet echt waar. Ik had met een paar vriendinnen afgesproken, maar toen ik er kwam was er maar een gekomen en na 20 minuten waren de anderen er nog niet en kwamen we bij toeval (tussen 30.000 (ja echt!) mensen) andere meisjes uit onze klas tegen. Uiteindelijk ben ik dus met hun mee gegaan en het was echt supergezellig. We hebben in de brandende zon (het was zeker meer dan 25 graden) naar de optocht gekeken, die niet helemaal hetzelfde was als in Nederland. Hier werken namelijk 200 mensen het hele jaar aan die wagens en ze zijn dus ook echt supermooi gemaakt. Maar omdat het zo warm was en er zoveel mensen waren zijn we halverwege weggegaan om wat ijs te halen. De rest van de middag/avond hebben we dan ook doorgebracht op een plein in het centrum met ijs :) Dat is weer eens wat anders dan al die saaie zondagen als er niks te doen is hier in Nantes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 22805

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: