Braderie en kermis - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Braderie en kermis - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Braderie en kermis

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 April 2013 | Frankrijk, Nantes

Mijn voornemen om elke week een verslag te schrijven is volgens mij een beetje mislukt, maar elke dag is er wel iets anders waardoor de tijd voorbij vliegt! En vliegen doet het echt, want het is inmiddels al weer april, ik snap er niks van....

In ieder geval, waar te beginnen... Een paar weken geleden op zaterdag vertelde mijn familie tijdens de lunch dat er een braderie was in de stad (de stad is dus een straat naast onze straat) en als ik wou kon ik erheen. Ik dacht dat het wel leuk was om even te kijken en verwachte gewoon een paar kraampjes, maar toen ik eenmaal buiten was keek ik m'n ogen uit. De braderie was ENORM met meer dan 800 kraampjes en de kraampjes waren vaak wat 4 kraampjes in Nederland zijn, of misschien nog wel groter. Ik wist niet dat er in Nantes zoveel mensen woonden, je kon gewoon niet meer bewegen in de straten. Je kon echt alles kopen en alles was spotgoedkoop. Het leukste was dat het niet echt een normale markt was, maar het waren producten van alle winkels om de zomer aan te kondigen. Even een voorbeeld: kleren waren niet duurder dan 10 euro, de meesten 3 of 5 euro. Make-up/nagellak etc. alles voor 1 euro. Alle tassen waren 5 euro, zelfs als ze daarvoor 60 euro kostten. Oftewel; daar kon je wel de hele dag lopen. Jammer genoeg had mijn familie gezegd dat het ook op zondag zou zijn, en aangezien ik op zondag vrij was had ik een dagje braderie gepland en ging ik op zaterdag dus maar heel even. Zondagmiddag kom ik buiten en was alles weg! Het bleek dus op vrijdag en zaterdag te zijn en niet op zaterdag en zondag. Jammer, maar tenminste niet teveel geld uit gegeven!

Op het moment staat er ook een kermis voor de deur, op zich niet zo erg, tenzij je er elke ochtend en middag langs moet met kinderen die er echt verslaafd aan zijn. Vorige week waren ze aangekomen, maar het was niet zoals in Nederland dat ze in een of 2 dagen opbouwen, dan 4/5 dagen open zijn en weer 1 of 2 dagen afbouwen. Maar hier namen ze rustig de tijd om een hele week op te bouwen, nu is het open en het blijft een maand(!) en daarna nog een week om af te bouwen. In de week dat de kermis nog niet open was waren we al 6x over het terrein gelopen, kun je nagaan hoe dat nu gaat nu de kermis geopend is... Gisteren kreeg ik een ticket voor een treintje, zodat Edouard daarin kon. Dus we lopen over de kermis en hij wou overal in behalve in de trein! Het is echt ongelofelijk. Ook gaan de kinderen van de kermis naar Edouards school nou, dus hij heeft een paar kinderen van de kermis in de klas.

Verder is het een hele leuke leeftijd met Sixtine nou want ze gaat praten, dus elke dag leert ze nieuwe woordjes! En het is erg leuk om te zien dat ze bijna evenveel Frans als Engels leert!

Ook heb ik een nieuw vriendinnetje gemaakt, uit Spanje, waarmee ik het grootste deel van het paasweekend doorgebracht heb. Afgelopen vrijdag heb ik ook nog een nachtelijke wandeling door Nantes mogen maken... De familie van Lena ging voor het weekend weg dus zij had een paar au pairs uitgenodigd om een avondje langs te komen en wat te drinken/films kijken etc. Zij woont ongeveer een half uur lopen van mij vandaan, maar aangezien er een bushalte voor mijn huis is leek dat een beter idee zo laat. (en ik was nog nooit in die buurt geweest) maar toen ik buitenkwam stond er op het bord 'fin du service' oftewel einde service voor de bus die ik nodig had. Zucht.. Dus ik ging op weg naar een andere bus, om te zien of die nog reed een paar minuten verderop, maar ook daar niks. Toen dacht ik ' ik ben toch al halfweg, laat ik maar gaan lopen'. Dus ik op weg, 3 keer de verkeerde straat genomen en uiteindelijk was ik er bijna en wat kwam er toen langsgereden.... DE BUS. Na al die tijd lopen was hij daar gewoon.. Maar goed, aan het einde van de avond wou ik dan ook de bus terug hebben natuurlijk, en hij kwam, dus ik was al blij dat ik niet 's nachts dat hele stuk terug hoefde te lopen en ging in de bus. En toen de bus 10 minuten van mijn huis af was... ging hij ineens de andere kant op dan normaal! Ik wou niet het risico lopen om nog 10 km naar huis te lopen, want het was de laatste bus, dus de eerste stop was ik er maar uit gegaan en het laatste stuk gaan lopen in de vrieskou, ik snapte er niks van!

De afgelopen maand ben ik eigenlijk de helft van de maand ook ziek geweest, dus de rest van de tijd heb ik een beetje films gekeken op de bank als de kinderen op school en de crèche waren. Ik krijg echt alle kleine ziektes van Sixtine over, en zij krijgt ze allemaal van de crèche (waar echt belachelijk veel baby's in een kamer zijn trouwens, dat zijn er zo meer dan 25). Uiteindelijk had ik er denk ik een flinke keelontsteking aan overgehouden. Maar we zijn weer helemaal op en top beter nu, klaar voor het volgende avontuur: Delf examens voorbereiden. Want ja, ik ga me vrijdag inschrijven voor het examen eind mei. Hopen dat ik het ga halen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 22812

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: