Carnaval - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Carnaval - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Carnaval

Blijf op de hoogte en volg Joyce

17 Maart 2013 | Frankrijk, Nantes

Inmiddels zijn we alweer een week terug in Nantes. Ik moet toch zeggen dat ik erg blij ben dat ik au pair ben in een grote stad, want als ik in le Croisic had gezeten voor een half jaar... Zonder andere au pairs, zonder dingen om te doen. Nee, dan ben ik hier toch beter af!
De laatste week was niet zo heel super, want ik ben een paar dagen ziek geweest, maar gelukkig toch nog tijd gehad om een paar keer vrienden op te zoeken.

Vrijdag was er ook iets leuks, want het was carnaval op school! Het is een beetje raar dat ze dat vrijdag deden want er was niet echt een reden voor, ze hadden gewoon uit het niets die datum gekozen. In Nederland ligt het altijd vast wanneer het carnaval is, en dan is het 4 dagen feest en de vrijdag voor carnaval vierde je het dan altijd op school. Maar hier was het alleen de school van Edouard die het op de dag vierde, en de optochten komen pas in april (er is dan een grote optocht, en een lichtjesoptocht, en een middag met carnavalsspelletjes voor kinderen) maar dit is ook verspreid over 2 weken. Gesproken over Franse planning....

Maar goed, dat maakte het niet minder leuk want Edouard was al de hele week aan het stuiteren en elke minuut vroeg hij 'over hoeveel dagen is het carnaval, wanneer mag ik naar het carnaval'. Het grappigste was nog dat de avond voordat het carnaval was hij ineens niet meer wilde gaan?? Dus vrijdagochtend was het tijd om aan te kleden en hij zou in zijn batmankostuum gaan, maar hij wou hem absoluut niet aan. Dus we hadden hem in een tas mee naar school genomen zodat hij het later aan zou kunnen doen. Op school was hij natuurlijk de enige zonder een kostuum, maar ook dat was geen reden voor hem om zijn kostuum aan te trekken. Ik was even gebleven om te kijken hoe dat allemaal ging en het was zo schattig al die kindjes (het is een school van 3 t/m 7 jaar) te zien in al die kostuums! Uiteindelijk was ik gegaan en zou ik later die ochtend terugkomen voor het 'defilé'.

Om half 11 kwam ik dan weer op school en had hij wel zijn kostuum aan, maar hij was er absoluut niet blij mee en hij vond het echt totaal niet leuk (na een hele week helemaal blij te zijn dat carnaval eraan kwam) dus nadat we even gepraat en gedanst hadden en hij een zakje met confetti van z'n lerares kreeg was het allemaal wel goed. Toen gingen de kinderen ineens allemaal de straat op en gingen ze door de hele stad lopen in een soort optocht om hun kostuums te laten zien aan iedereen. Het had niet echt een doel, maar ze liepen gewoon een rondje door de stad en gingen weer terug naar school waar ze gingen lunchen. Een erg aparte manier van carnaval dus, maar toch wel weer leuk om mee te maken. Ben erg benieuwd hoe de optochten er hier aan toe gaan volgende maand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 22803

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: