Update - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Joyce

18 Februari 2013 | Frankrijk, Nantes

Alles gaat hier nog steeds super goed. Eigenlijk gaat het alleen maar beter! Ik heb inmiddels m'n plaats wel gevonden, heb een paar hele leuke vrienden, school gaat super en de band met de kinderen is zoveel sterker geworden!

Dat is dus wel even anders dan in Amerika. Ik heb echt geluk dat ik in het midden van het centrum woon want ik kan gewoon 's avonds nog even iemand opzoeken, een terrasje pakken overdag, in de weekenden kan ik overal heen lopen, wat we ook willen doen. En de meeste van mijn vrienden wonen ook hier in de buurt of moeten met de bus hierheen komen want alles is hier te doen!

Ik merk ook echt dat de Franse lessen enorm helpen. Ik krijg overal complimentjes dat mijn Frans steeds beter wordt! Aan het einde van een dag op de crèche vertellen ze altijd hoe de dag was, wat ze gegeten heeft, hoe lang ze geslapen heeft, waarmee ze gespeeld heeft, of er nog belangrijke dingen gebeurd zijn etc. En vandaag ging ze een heel verhaal vertellen en toen ik het allemaal begreep zei ze 'Je Frans is wel echt veel beter geworden sinds de eerste keer dat je hier kwam en eigenlijk geen woord Frans sprak.' En het is echt waar, ik voer hele gesprekken over alle onderwerpen met m'n vrienden en mensen op straat en in de winkels :) Ik heb ook even een examen voor Frans B2 opgezocht op internet en het ziet er niet te moeilijk uit dus ik denk dat ik die in de zomer ook ga doen.

Als laatste zijn er nog de kinderen. Inmiddels zijn die wel helemaal gewend aan mij, ook al noemt Sixtine me nog steeds Naomie, ik heb goede hoop dat ze binnenkort mijn naam kan zeggen haha. Het is natuurlijk moeilijk, al die namen! Maar het is zo leuk om te horen als op donderdag mama of papa Edouard van school gaat halen, hij niet mee wil omdat hij wil dat ik hem op kom halen. En vandaag was ik 2 uurtjes alleen met Sixtine en viel ze in mijn armen op mijn buik in slaap. Dingen als zondagen waarop je uit kan slapen en Edouard je kamer binnen komt stormen om een kusje te geven kan je niet boos om worde. Sixtine die heel hard met haar neus tegen het raam gedrukt zit om mij de crèche uit te zien gaan of op je af komt rennen als je de deur van de crèche open maakt. Ik heb het echt getroffen met deze 2 lieve kindjes!

Verder heb ik de afgelopen week niet zoveel uitgevoerd. Zaterdagavond ben ik wel nog met Sofie naar een festival geweest hier. Het was op dezelfde plek als waar ik de vorige keer die grote olifant gezien heb en het was de opening van het seizoen dus toen was hij niet meer in onderhoud. Hij stond midden in de zaal en hij was echt ongelofelijk groot. Ik moet zeggen dat hij in combinatie met een heel raar liedje en het donker ook erg eng was met zn grote slagtanden haha. Moeilijk je ogen ervan af te houden. De muziek was verder niet zo'n succes, ik heb de hele avond denk ik 2 liedjes gehoord die wel goed waren, maar desondanks was het toch gezellig. Ik weet ook wel weer waarom we in Nederland geen festivals hebben in de winter met 0 graden, want dat is iets minder!! Dus na het festival gingen we op zoek naar een warme chocomelk in een cafe, maar alles was gesloten en toen we eindelijk een cafe gevonden hadden wat open was wilden ze ons geen warme dranken meer geven omdat het na 12 uur was.. Dus eindigden we met chocolate chip cookies, wat dan wel weer lekker was!

Vanaf vrijdag hebben ze hier voorjaarsvakantie, 2 weken lang. Dus ga ik met Edouard naar Le Croisic. Daar heeft zijn oma een huis, en komt zijn neefje ook met zijn au pair (neefje komt uit Amsterdam en spreekt Frans, au pair komt uit Engeland en spreekt Engels, volgen jullie het nog??) Ik hoop dat dat een beetje gezellig wordt en ben heel benieuwd hoe het er daar uit ziet! Le Croisic is een toeristische plaats en ligt aan zee (anderhalf uur rijden) en als het weer van nu een beetje aanhoudt kunnen we lekker af en toe op het strand zitten met een zonnetje!

  • 18 Februari 2013 - 22:10

    Veerle:

    Hee Joyceke,
    ik ben zo ontzettend blij voor je dat je het zo goed hebt daar!
    Die kinderen zijn zo te horen dol op je, en het is je ook zeker gegund na al dat gedoe in Amerika!
    Geniet er nog van, we skypen snel wel weer een keer!
    Heel veel liefs en een dikke knuffel. :)

  • 19 Februari 2013 - 20:16

    Tom En Rina:

    Hallo Joyce,

    Wij volgen dus al jouw verslagen en vinden het leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Hoe alles zo'n beetje in Holland verloopt hoor je natuurlijk wel van je moeder.
    We zien de familie weer op 2 maart bij Salco die 3 verjaardagen inéén vieren nl Salco,Gideon en Merel.
    Het voorjaar zit eindelijk in de lucht en kunnen we weer wat in de tuin rommelen.
    Van ons lieve groetjes en tot het volgende verslag.Doeiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 22810

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: