Goûter! - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Goûter! - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Goûter!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

09 Februari 2013 | Frankrijk, Nantes

Terwijl iedereen in Nederland carnaval aan het vieren is, heb ik weer even tijd om een verslagje te schrijven.
Vorige week zondag was de eerste zondag van de maand; wat dus betekent dat in Frankrijk alle musea gratis zijn. Daar gingen we dus even gebruik van maken. Ik ging met Sofie en Lena naar het museum in het kasteel, en ik dacht echt dat dat kasteel van binnen heel klein was! Nou niet dus. 32 grote zalen en enorm veel trappen. Het was wel interessant, maar een beetje te lang. Het grootste deel ging eigenlijk over Frankrijk algemeen. Maar het was wel heel gezellig want ik kende Lena nog niet zo goed dus hebben we elkaar beter leren kennen. Uiteindelijk eindigden we weer in een cafeetje voor een late lunch. Jammer genoeg moest ik daarna naar huis want ik voelde me niet zo goed.

Vanaf maandag ben ik ook begonnen met hardlopen. Hopelijk ga ik het volhouden 3 dagen per week, maar het is wel fijn om zo wat te doen te hebben en ook aan mn conditie te werken.

Nog iets anders grappigs is dat Sixtine nu niet meer haar babypapjes wil, maar gewoon normaal eten. Het is alleen een beetje lastig omdat wij altijd laat eten en zij altijd vroeg honger heeft, dus ze eet nog wel haar babypapjes en zit daarna bij ons avondeten erbij. En de laatste tijd is het altijd als ons eten op tafel komt: Goûter, oui! Goûter, oui! (proeven, ja! proeven, ja!) met een heeeeeel smekend, onweerstaanbaar gezichtje haha. Dus de helft van ons avondeten komt uiteindelijk bij Sixtine terecht, wat je niet echt meer proeven kan noemen maar meer 'ik eet zoveel ik kan!!'. Ze geeft ook altijd al antwoord op wat ze wil, zoals: 'pain, oui. d'eau oui, manteau oui etc.' Ze is echt een lief meisje!

Oh en de laatste update die ik net te horen gekregen heb is dat downloaden in Frankrijk illegaal is met torrents, dus als iemand advies heeft over hoe ik nog wel (legaal) zou kunnen downloaden, graag! Ik heb het namelijk liever niet op mn geweten dat het internet van Anne-Sophie en Denis afgesloten wordt en ik een boete van 150 euro heb!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 22803

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: