Doopsel - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Doopsel - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Doopsel

Blijf op de hoogte en volg Joyce

23 Januari 2013 | Frankrijk, Nantes

Afgelopen vrijdag waren de kinderen eigenlijk wel beter, maar ze hoefden niet naar school 'omdat het sneeuwde'. Sneeuw is hier echt mega speciaal, want Anne-Sophie had een meeting en die was donderdag al afgezegd omdat er misschien sneeuw zou komen. Uiteindelijk lag er nog geen centimeter sneeuw in de ochtend en in de middag was alles al gesmolten. Er waren zelfs scholen die hierdoor sneeuwvrij hadden. Ik heb zelfs nog nooit sneeuwvrij gehad in Nederland! Ik moest vrijdag mijn les inhalen op school omdat ik die de week ervoor gemist had, maar de hele ochtend lagen de bussen eruit. Toen ik 's middags naar m'n les ging was de sneeuw bijna overal al weg en begonnen de bussen pas te rijden. Echt grappig al die paniek hier.

Zondag was de dag dat Sixtine gedoopt werd. Dus 's ochtends gingen we naar de kerk en daar heb ik meteen de hele familie ontmoet. Zelfs de familie uit Amsterdam en Duitsland waren overgevlogen voor de doop. De kerk was ijskoud en het duurde een beeetje lang, maar daarna hadden we een feestje hier thuis en dat was wel heel gezellig. De familie was erg aardig en vooral de mensen uit Amsterdam wilden allemaal dingen vertellen over Nederland en weten over mij, want ze spreken zelf geen Nederlands. Toen het feestje bijna afgelopen was ging ik met Sofie iets drinken in de stad. Ik was een beetje laat dus ik liep heel snel door de stad heen en lette niet echt op waar ik liep en opeens gleed ik keihard uit door de hondenpoep recht voor een groep dronken zwervers die voor een winkel zaten. Echt heel fijn. Mijn hele schoenen zaten onder de hondenpoep en in alle restaurants heb je een code nodig om naar de wc te kunnen dus ik kon nergens heen om het schoon te maken. Dat was iets minder, maar de rest van de dag was wel heel leuk. We wilden eigenlijk naar een heel mooi, bekend restaurant hier, maar die was al vol dus eindigden we ergens anders in een cafe. We hebben daar 2 uur gezeten en ik heb 2 uur een gesprek met haar kunnen voeren in het Frans, zonder een woord Engels! 's Avonds ging ik nog naar de bioscoop naar life of pi (of in het frans: l'Odysee de Pi) en daar heb ik weer 2 nieuwe meisjes leren kennen. Een ervan vroeg wel of ik een wiet pas voor haar kon aanvragen dus ik weet nog niet helemaal wat ik daarvan moet denken haha.

Maandag was dan de dag dat de kinderen eindelijk weer naar nursery en school gingen. Alles is weer goed en Sixtine is weer terug naar altijd lachen. Dus dat is heel fijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 22805

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: