School en ziek - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu School en ziek - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

School en ziek

Blijf op de hoogte en volg Joyce

09 Januari 2013 | Frankrijk, Nantes

Echt de tijd vliegt voorbij hier! Ik ben hier nu vandaag alweer een week. En er is al zoveel gebeurd!
Zaterdag had ik 's middags eigenlijk vrij, maar Edouard wou graag naar het park en iedereen zei dat het park hier zo mooi was dus ik wou wel even mee om te gaan kijken! Het is een park waar ze echt duizend verschillende bomen, planten en bloemen hebben, zelfs in de winter ziet het er geweldig uit dus ik ben heeeel benieuwd hoe het er in de zomer uitziet! Ik weet wel waar je mij in de zomer kan vinden in ieder geval. Zondag was ik de hele dag vrij dus besloot ik maar eens op pad te gaan met mijn fotocamera en wat dingen te bezoeken. Zo ben ik naar de kathedraal naast ons huis geweest, naar de LU fabriek van vroeger (want de LU koekjes komen uit Nantes) en als laatste nog naar het kasteel waar je ook in kon en een aan alle kanten stukken van Nantes kon bekijken.

Maandag was dan eigenlijk de dag waarop 'het normale leven' weer begon, want de vakantie was voorbij en iedereen moest naar school, nursery en werk. Ik zal een beetje uitleggen wat een normale week voor mij is:
Als de kids naar school gaan:
7:45 Edouard wakker maken (dat is een hele opgave waar je zo'n 25 minuten mee bezig bent), ontbijt geven en aankleden. En Sixtine ook aankleden.
8:30 Naar school en dan Sixtine naar nursery (soms doen de ouders het)
Dan ben ik vrij tot half 5
4:45 Edouard ophalen van school
9:00 bedtijd voor Edouard
Dit is zo op maandag, dinsdag en vrijdag
Donderdagen hoef ik alleen de ochtenden te doen en ben ik vanaf ongeveer 10 uur vrij en woensdagen gaat Edouard niet naar school (ze zijn hier vrij op woensdag) en gaat hij of iets leuks doen met z'n oma of naar een ' centre de loisirs'.
Zaterdagen werk ik tot 10:30 en in de middag nog 2 uurtjes en zondagen ben ik vrij.

Dus maandag gingen we naar de school en ze lieten me alles zien hoe het werkte met regels in de school etc. Daarna ging Sixtine naar de nursery en ik had vrij. 's Middags haalde ik ze weer op en toen gebeurde het: Edouard was ziek. Hij had het warm en koud en hoofdpijn, dus wat doen ze hier dan? Niet uit laten zieken en denken ' het is de griep', maar meteen een dokter bellen die voor 11 uur 's avonds thuis langs komt. Nou die zei dus dat het de griep was en dat het waarschijnlijk 5 dagen zou duren. Maar ik had dinsdag m'n eerste schooldag.. Dus Anne-Sophie en Denis hadden helemaal geregeld dat ze allebei 2 uurtjes thuis zouden komen tijdens hun werk en dan 's avonds langer doorwerkten zodat ik naar school kon! Echt super aardig. Dus dinsdagochtend heb ik Edouard beziggehouden, die trouwens echt totaal niet ziek leek met al die energie! En daarna ben ik naar school gegaan, het was best wel raar in het begin want ik dacht eigenlijk dat het allemaal nieuwe mensen zouden zijn, maar die mensen zaten daar allemaal al een paar maanden dus die konden echt supergoed Frans, en toen kwam ik daar met mijn gebrekkige Frans, maar dat komt nog wel. Verder was de les wel fijn en de mensen heel aardig, er zijn nog 5 andere au pairs en 2 oudere mannen in mijn klas. Het Frans is nu nog een beetje boven mijn niveau maar ik ga gewoon super veel oefenen. Na de les liep ik samen met een meisje naar de bus, dus ik had meteen wat mensen leren kennen en in de bus hoorde een ander meisje mij praten met die au pair en toen zei ze 'Oh jullie zijn ook au pair!' en toen hadden we meteen een heel gesprek in de bus en we gaan binnenkort afspreken om iets leuks te doen dus dat is wel heel fijn!

Eenmaal weer thuis had ik alles een beetje verteld over school en ze willen me hier allemaal helpen om beter Frans te kunnen dus ik ga het zeker snel leren! Edouard had wel nog steeds koorts dus hij zou vandaag (woensdag) in ieder geval niet naar de playgroup gaan en gewoon thuis blijven met mij. Dus de dag begon wel goed, Sixtine naar nursery, Edouard sliep nog, tot hij over zijn hele bed en tapijt overgegeven had! Dus alles verschoont etc. beetje rustig aan doen en terug in bed. Toen ging alles redelijk tot hij cornflakes gegeten had en daarna de hele middag diarree had. Het was dus echt een topdag vandaag! Maar laten we het er maar op houden dat dat ook bij au pair zijn hoort. Dus met al deze nieuwe 'symptomen' is Edouard weer naar de dokter geweest. Het leukste is nog dat Anne-Sophie de dag voor Edouard ziek werd zei: " Nou, de kinderen zijn eigenlijk allebei nog maar 1x ziek geweest".
Ik hoop in ieder geval dat Edouard snel weer beter is :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 22803

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: