Aankomst - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Joyce S - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 Januari 2013 | Frankrijk, Nantes

Hier ben ik dan! In mijn nieuwe kamer in Nantes! Maar daar is een hoop aan vooraf gegaan...
Woensdagochtend om 4 uur ging de wekker om naar station Antwerpen te gaan. Even voor de extra informatie: mijn koffer woog waarschijnlijk wel 40 kilo. Eenmaal in Antwerpen had mijn trein natuurlijk vertraging. Waardoor het in Parijs dus erg moeilijk werd om mijn overstap te halen. Toen ik in Parijs was heb ik dus ook zo snel mogelijk met mijn koffer over het perron gerend en moest ik de metro nemen naar Paris Montparnasse. Er stond heel leuk op mijn routebeschrijving van de ns 'neem de roltrap naar beneden' maar die hadden ze inmiddels vervangen door trappen. Die koffer van mij was dus loodzwaar en ik kreeg hem er niet af dus kwam een aardige meneer mij helpen. Toen kwam er nog een trap en kwam weer een aardige meneer mij helpen. Natuurlijk ging in alle haast die ik had bij de mensen voor mij de tickets automaat kapot wat weer 10 minuten van de tijd weg nam, maar eindelijk met ticket en koffer zat ik in de metro. Daarna kwam het leukste: op paris montparnasse waren ZEVEN lange trappen, echt hoe mensen met een rolstoel daar ooit kunnen komen, ze hadden niet eens een lift. Maar ik had weer geluk, nu had ik twee aardige mannen die mijn koffer alle zeven trappen opgetild hebben en daardoor heb ik op de minuut mijn overstap gehaald, pfieuw. Ik kan nou nooit eens een reis hebben op een normale manier....

Eindelijk was ik in Nantes en stond de familie mij op te wachten, behalve Sixtine want die was nog op de crèche. Ze gingen me meteen de hele stad laten zien en meenemen voor lunch in een crêperie. Ik had daar nog nooit van gehoord, ik weet ook niet of het in Nederland bekend is maar het zijn gewoon dunne pannenkoekjes. Ze hadden ook iets anders, maar omdat ik niet echt honger had had ik dat niet genomen, maar het is dus eigenlijk de bedoeling dat je eerst dat andere eet, wat heel hartig is, en dan de crêpes als een soort toetje zeg maar. Edouard was erg lief toen en wou me alles laten zien en mij geen seconde alleen laten. 's Avonds gingen we Sixtine op de crèche ophalen, en ze is echt zooo'n lieve baby! Ze heeft nog maar 1 keer gehuild en dat was toen ze vanmorgen wakker werd. Ze lacht altijd, alles is goed.

Nantes is echt een hele mooie stad en het lijkt echt heel veel op Bordeaux. Mijn familie woont ook in een erg oud gebouw tegenover een mega kathedraal dus dat is wel een leuk uitzicht! Het is echt grappig dat als je in de woonkamer zit en er komt een bus langsrijden dat het hele huis trilt. De eerste keer dacht ik dat ik in een aardbeving zat. Maar verder is het heel fijn want alles is op loopafstand: de school, de crèche, de stad, de oude stad, een enorm park, het station, de bus en metro is tegenover het huis. Ze zeiden ook: ' we hebben een auto maar we gebruiken hem nooit'.

Het is natuurlijk nog vakantie hier dus Edouard en zijn vader zijn de hele dag thuis, wat wel fijn is zodat ik alles kan leren. Vandaag was Edouard mega moe dus natuurlijk was niks goed, luisterde hij nergens naar en was hij een beetje agressief maar we zullen zien hoe dat morgen gaat als hij wel goed geslapen heeft...

De foto's volgen nog want daar heb ik nog geen tijd voor gehad omdat hij nog ingepakt zat in mijn koffer! Nu is het tijd om te gaan slapen, weltrusten!

  • 04 Januari 2013 - 09:10

    Josine Kool:

    Leuk hoor! Als ik dat zo hoor zou ik ook heel graag Nantes een keertje willen zien! :)

  • 04 Januari 2013 - 22:41

    Brecht:

    Hee Joyce!

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen! Komende week, als je een beetje geïnstalleerd bent, moeten we maar een skypen. Ik trakteer je op een etentje als we nog niet geskyped hebben voordat je terugkomt :)

    Veel liefs!
    Brecht

  • 06 Januari 2013 - 12:45

    Oma En Opa:

    Hoy Joyce
    Gelukkig ben je met al je gesjouw met je koffer en de vele trappen lopen toch uit eindelijk goed
    aan gekomen in Nantes.Fijn dat je goed bent ontvangen door de familie hopelijk dat je het nu
    beter treft,we hopen gauw is wat foto`s te zien hoe het er daar uit ziet.We skypen binnenkort wel
    een keer als je helemaal geinstalleerd bent veel succes.Groetjes Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nantes

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 22808

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: