Florence, lucca en... geen pisa - Reisverslag uit Lido di Camaiore, Italië van Joyce S - WaarBenJij.nu Florence, lucca en... geen pisa - Reisverslag uit Lido di Camaiore, Italië van Joyce S - WaarBenJij.nu

Florence, lucca en... geen pisa

Blijf op de hoogte en volg Joyce

26 Augustus 2012 | Italië, Lido di Camaiore

Uiteindelijk zijn we dinsdag toch naar Florence geweest, maar dan om te shoppen. Maar de grote mooie kerken en bruggen waren toch in de stad dus de buitenkant heb ik in ieder geval gezien! (wat eigenlijk ook alles was wat je kón zien..) Verder waren in florence vooral hele dure winkels dus had ik daar verder niet zoveel aan.

Woensdag had ik een dagje vrij en ben ik met de zus van pauline (khrizta) en man en kind) naar Lucca geweest om kerken en musea te bezoeken. Lucca was echt een mooie stad! Je kon ook in een kerk een toren opklimmen op de engste trap ooit, als je naast de trap naar beneden keek kon je gewoon alles zien, er zat geen muurtje tussen ofzo. Maar het uitzicht was wel echt super. In diezelfde kerk kon je ook onder de grond, daar hadden ze nog allemaal opgravingen gedaan waar je helemaal doorheen kon lopen, dat was ook echt mooi.
Het was wel heel grappig met hun. In de eerste kerk waar we waren gingen ze een blikje cola drinken, daarna in het museum een zak chips opeten en uiteindelijk een ikea gids van iemands oprit meenamen haha. (dit klinkt ernstig, maar het was echt heel grappig)

Donderdag zouden we eigenlijk naar Pisa gaan, maar ik denk dat de wraps van woensdagavond niet zo goed gevallen waren dus ik lag ziek op bed.. Het is wel jammer dat ik de toren van pisa gemist heb, maar een dagje alleen zijn en een boekje lezen was ook wel eens fijn. 

Zaterdag zijn we weer naar lucca gegaan, nu met Pauline, Sebas en Khrizta om te gaan winkelen, maar Sebas had daar niet zoveel zin in dus gingen wij op zoek naar de speeltuin. Met een kaart in m'n handen en sebas in de buggy ging ik op zoek haha. Maar ik had het gewoon in een keer gevonden!

Vannacht heeft het de hele tijd geregend en geonweerd (en heel hard) en nu is het gewoon weer warm en schijnt de zon! Door het weer van vannacht zijn er wel enorm hoge golven dus die moeten we zometeen ook maar eens uit gaan proberen!

Verder is vandaag ook een inpakdag want morgen gaan er weer 11 mensen weg. Wij hebben dan ons huis met zn 3en en in het andere huis zitten dan nog maar 4 mensen. Volgende week gaan we sowieso nog een keertje terug naar Lucca en waarschijnlijk ook naar Florence. Donderdagochtend vlieg ik weer naar huis en moet ik afscheid nemen van dit mooie land..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Lido di Camaiore

Au pair

Au pair

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2013

De allerlaatste

15 Juni 2013

Meekijken op de basisschool

07 Juni 2013

DELF examen

28 Mei 2013

Eindelijk: zon!

16 Mei 2013

Auto ter water!
Joyce

Een jaar naar Amerika als au pair

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 22754

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Au pair

Landen bezocht: