Kwallen - Reisverslag uit Lido di Camaiore, Italië van Joyce S - WaarBenJij.nu Kwallen - Reisverslag uit Lido di Camaiore, Italië van Joyce S - WaarBenJij.nu

Kwallen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Augustus 2012 | Italië, Lido di Camaiore

Inmiddels komt er steeds meer familie bij, dus worden de huizen een beetje vol. Maar iedereen is wel heel aardig en doen ook leuke dingen met mij enzo.

De dagen zijn wel lang en de nachten kort, want door de hitte (nu ongeveer 35-40 graden) is het onmogelijk om uit te slapen!
Sebastian heeft het heel leuk hier met z'n neefjes en nichtjes, wat heel leuk is om te zien. Ook al heeft hij ze nog nooit gezien, of heel lang geleden, hij vind het leuk om met iedereen te spelen.
Ik wou graag nog eens op een vrije dag naar Florence toe, maar schijnbaar moet je voor de kerken en musea daar van te voren al kaartjes kopen in het hoogseizoen. Dat is dus wel echt jammer. Misschien ga ik nog wel naar Lucca of Pisa, want die plaatsen zijn hier ook in de buurt.

Gisteren hadden we ook een soort bootje gehuurd op het strand met een glijbaan waarmee je in de zee kan glijden. Op een gegeven moment, toen alle kinderen wel weer genoeg gegleden hadden en we nog wat tijd over hadden, gingen we wat dieper de zee in waar je eigenlijk net niet meer kon staan en daar zaten enorm veel kwallen in het water; waar je ook maar keek zaten ze. Kleintjes, hele grote, dode.. Ik weet niet meer helemaal wat ik van de zee vind haha.
Ik ben er ook achtergekomen dat sebas echt heel slim is. Hij stelt soms echt vragen die je nooit uit de mond van een 3 jarige hebt gehoord. En als er iets is wat hij niet mag verzint hij altijd excuses om het goed te praten!

In lido di camaiore (waar ik nu zit) is verder niet zoveel te doen; het zijn vooral oude mensen hier en strand.Er is wel een hele lange boulevard met leuke winkeltjes en marktkraampjes maar dat was het dan ook wel! Op die boulevard is ook het cafeetje dat voor ons stukje strand staat, waar we altijd ijsjes halen. En die ijsjes zijn zo ongelofelijk lekker! Ik heb een nieuwe favoriet: cookies ijs!

Een paar dagen geleden waren we naar forte di marmi gefietst en onderweg was een superleuk plaatsje waar je sapjes kon drinken. Daar waren allemaal gekleurde stoeltjes tussen de bomen en hangmatten en lekkere kussens om op te zitten, dat was echt super!

Het eten is hier natuurlijk ook superlekker maar afgezien van de pizza en pasta is pauline wel van het gezonde eten dus weet ik in ieder geval zeker dat ik niet 20 kg zwaarder thuiskom!

• 24 Augustus 2012 - 21:55

Josine Kool:

wauw Joyce het is zo leuk om wat van je te horen! Echt knap dat je zo vaak tijd hebt om wat te schrijven. Heel veel plezier nog in Italië en heel veel plezier in je laatste week in Nederland. Zo gauw je in Amerika bent moeten we maar eens Skypen en wat afspreken!